لیورپول ادیت

وبلاگ گالری ادیت های لیورپولی

لیورپول ادیت

وبلاگ گالری ادیت های لیورپولی

خوش آمدید! امیدوارم در این وبلاگ لحظات خوشی رو بگذرونیم. ما هرگز تنها نخواهیم بود. دلخوشم به حمایت های شما. " هرگز تنها نخواهی رفت "

بایگانی
نویسندگان
کلمات کلیدی
آخرین نظرات

مرگ و زندگی، لیورپول - منچستریونایتد

بنیامین | دوشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۳۹ ب.ظ

مهم تر از نان شب

همیشه دیدن بازی های لیورپول و منچستریونایتد برای من که یک هوادار متعصب لیورپول هستم جالب و بردن آن حیاتی بوده؛ بی هیچ شکی پیروزی در الکلاسیکوی بریتانیا (!) از خواسته های هواداران هر دو تیم است. دیگر مسئله ای که بر اهمیت این بازی (فارغ از مجادله های همیشگی) می افزاید شرایط دو تیم در جدول است؛ ابهاماتی پیش رو هر دو تیم است. برندن راجرز و لوییس فن خال یک هدف مشترک دارند آن هم کسب سهمیه لیگ قهرمانان است؛ لازمه آن نیز بردن این بازی است. برنده شدن حالا از نان شب مهم تر بنظر می رسد؛ علاوه بر روحیه که بردن در این بازی به بازیکن تیم برنده می دهد، می تواند در مورد کسب سهمیه نیز بسیار تاثیر گذار باشد. (به بررسی شرایط حاکم بر دو تیم قبل از بازی خواهیم پرداخت)

پس از نمایش فاجعه بار یونایتد مویس ( آقای برگزیده ) که به هیچ وجه برای هواداران قابل تحمل نبود، یونایتد فصلی بدون رقابت های اروپایی را در پیش رو داشت. اخراج مویس و آمدن یک سرمربی کارکشته و صاحب سبک بنام فن خال امیدواری را به اولدترافورد برگرداند. یک نمایش فوق العاده در پیش فصل و بازیکنان با سطحی بالا که با خرج های هنگفت قرار بود به منچستریونایتد کمک کنند تا یک بازگشت رویایی به رقابت های اروپایی و لزوما لیگ قهرمانان داشته باشند، ولی بنظر آنها در شرایط سختی قرار دارند.
بازگشت به لیگ قهرمانان از اولویت های هواداران و بازیکنان من یونایتد در فصل آینده خواهد بود و این موضوع در گرو بازی های سخت آینده ی این تیم است. قطعا مهم ترین بازی آنها در مقابل رقیب دیرینه، یعنی لیورپول خواهد بود که نزدیک ترین تیم به آنها هستند و تهدید جدی محسوب می شوند. همه چیز در اولدترافورد سردرگم کننده است. در سالی که آنها می توانستند یکی از مدعیان اصلی قهرمانی باشند، در برخی مواقع با لفزشان از صدر دور شدند تا برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان تلاش کنند.

تغییرات زیاد در سیستم من یونایتد باعث تعجب همه ی کارشناسان و صاحب نظران فوتبالی شده و یکی از تعجب آور ترین موضوعات استفاده از وین رونی در پست های مختلف است. رونی امسال در پست های مختلفی به میدان رفته است. از بازی در پست هافبک دفاعی و میانی گرفته تا مهاجم کاذب و میانی! شاید اگر داوید ده خیا سنگربان اسپانیایی آنها قصد جدایی را داشته باشد وین رونی محتمل ترین گزینه برای جانشینی او باشد! البته امسال او در تمام پست ها نمایش قابل قبولی را داشته است و بنظر نمی رسد که از این وضعیت چندان ناراحت باشد. این موضوع فقط در مورد وین رونی نیست و برای بقیه بازیکنان نظیر دی ماریا نیز صادق است. اما بحث اصلی سردرگمی در ترکیب فن خال آن هم در حالیست که کم کم به انتهای فصل نزدیک می شویم. تنوع سیستمی آنها در این فصل بگونه ای بوده که در برخی بازی ها از سیستم دفاعی 3-5-2 استفاده شده و در بازی های دیگر 3-4-3 و حتی 4-3-1-2.با همه فن خال ابزار ها و بازیکنان مختلفی را در اختیار دارد و تقریبا از همه ی آنها بهره می گیرد؛ شاید مشکلی هم با این وضع نداشته باشد. ولی می تواند در مقابل لیورپول آماده این روز ها به مشکل بخورد؛ آن هم در حالی که در مقابل آرسنال نمایش دلچسبی نداشتند و از جام حذفی هم کنار رفتند. فصل برای آنها بدون جام تمام خواهد شد و لوییس فن خال باید سهمیه را کسب کند.و لازمه آن بردن در مقابل لیورپول است.

در مقابل لیورپول بسیار آماده بنظر می رسد. یک سیستم جادویی که به کمک آنها آماده تا از وضعیت اسفبار ابتدای فصل دور شوند، هم چنین بازیکنانی جادویی نظیر کوتینیو. قرمز های مرسی ساید در حد و اندازه های یک مدعی قهرمانی ظاهر نشدند و بازی های خوب آنها خیلی دیر شروع شد. وقتی که آنها از رقابت های لیگ قهرمانان حذف شده بودند و جایگاه قابل قبولی در لیگ هم نداشتند. با این شرایط بازی های خوب آنها شروع شد و رقبا را یکی پس از دیگری از پیش بر می داشتند اما باز هم در مقابل بشیکتاش کاری از پیش نبردند! و این بدین معنا بود که برای راهیابی به لیگ قهرمانان فصل آینده آنها چاره ای جز رساندن خود به جمع 4 تیم بالای جدول ندارند.

فصل گذشته با توجه به ضعف های آشکاری که لیورپول در خط دفاع داشت مهم ترین کار بهبود شرایط در آنجا بود. لیورپول خرج زیادی در تابستان گذشته کرده است اما نتوانست خط دفاعی خود را بهبود بخشد و در ابتدای فصل دچار مشکل شد. مشکلی که با یک تغییر سیستم هوشمندانه بنظر حل شده می رسد. استفاده از 3 مدافع میانی تا حدودی این ضعف را پوشانده و این همراه بود با پیشرفت عجیب بازیکنان لیورپول در همه پست ها. جردن هندرسون در غیاب استیون جرارد کاپیتان این روز های لیورپول است و با جدایی جرارد از لیورپول کاپیتان فصل آینده این تیم هم خواهد بود. او که بنظر بسیار از جانشینی برای جرارد لذت می برد پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است؛ گلزنی در مقابل منچسترسیتی باعث بالا رفتن روحیه او هم شده و در بهترین فرم خود قرار دارد. بغیر از او بازیکنانی نظیر کوتینیو نیز پیشرفت قابل توجهی داشتند. در سیستم کنونی لیوپول او و استرلینگ ( برخی موارد لالانا ) پشت مهاجم اصلی که استوریج باشد قرار دارند. دو هافبک تهاجمی بسیار سریع و باهوش که روزنه های ورود به محوطه جریمه حریف را به راحتی می شناسند. برندن راجرز با استفاده خلاقانه از امره چان در خط دفاعی، تیم را به شرایط ایده آلی در دفاع رسانده است. همه چیز بنظر خوب می رسد و آنها برای انتقام از منچستریونایتد آماده هستند.


البته آنها هم در پاره از اوقات بازی های خوبی به نمایش نگذاشته اند؛ توقف در مقابل بلکبرن در جام حذفی چندان نتیجه خوبی نیست. آنها خیلی راحت از لیگ قهرمانان و همچنین لیگ اروپا کنار رفتند و نشان می دهند که قابلیت بالایی در بد بازی کردن هم دارند. بازی سخت خارج خانه آنها مقابل سوانسی بسیار برای آنها مهم است. نتیجه این بازی بر روی بازی مرگ و زندگی در مقابل منچستر یونایتد اثر خواهد گذاشت و پیروزی بسیار ضروری است؛ در شرایطی که سوانزی نیز برای بردن مصمم است و برای انتقام شکست بدشان در آنفیلد آماده هستند. باید دید که شاگردان برندن راجرز چه نمایشی در این بازی خواهند داشت. بازی بعدی من یونایتد هم قطعا آسان نخواهند بود. هر چند این بازی در خانه برگزار می شود اما روبرویی با تاتنهام متحول شده بسیار سخت خواهد؛ در حالی که تاتنهامی ها هم بدنبال این سهمیه حظور در لیگ قهرمانان یا حداقل لیگ اروپا خواهند بود.
_______________________
بدترین شرایط برای لیورپول : باختن به سوانزی در حالی که بازی من یونایتد - تاتنهام برنده داشته باشد. من یونایتد در این شرایط از لیورپول پیش خواهد افتاد و اگر تاتنهام بازی را ببرد لیورپول به رده ششم سقوط خواهد کرد و علاوه بر لیگ قهرمانان قید لیگ اروپا را هم بزنند.

بدترین شرایط برای منچستر یونایتد : باختن به تاتنهام در تئاتر رویا در حالی که لیورپول بازی خود را در ولز برده باشد. در این صورت آنها به رده پنجم سقوط خواهند کرد و تاتنهام و ساوتهمپتون را بسیار به خود نزدیک خواهد دید.

  • بنیامین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی